Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
03.01.2015 16:48 - Търсене и предлагане
Автор: belovgeorgi Категория: Бизнес   
Прочетен: 503 Коментари: 0 Гласове:
1



 Здравейте, днес съм решил да пиша за търсенето и предлагането на определена стока. Всека от обща култура знае, че за да вървят добре продажбите в даден бизнес, предлагането трябва да е еквивалентно равно на търсенето, или продаваш това от което заобикалящото те общество се нуждае. Има различни видове предлагания на различни продукти, някой може да закупиш в момента в който решиш, други чрез изплащане в определен период от време и т.н., но всеки един пазар е под влиянието на една формула П-С-П" (пари-стока-пари"прим"). За да обесня, това ще дам един пример, повечето търговци закупуват продукти на определени цени, след което ги продават на по-високи цени и така от разликата в цената те печелат приходи. 
Има закони на предлагането и търсенето, които съм изучавал и ще ги споделя с вас в кратък вариант.
- според закона за предлагането между цената на накакъв продукт и неиното предлагано количество, съществува права "положителна" зависимост, при равни други условия, ако цената на някакъв продукт се увеличава, неговото предлагано количество също ще се увеличава.
*първо по-високата цена на продукта, означава по-високи приходи на фирмите, а при неизменни разходи, това значи и по-високи печалби за фирмите.
*втора причина освен това, когато цената се увеличава в дългосрочен период на пазара се появяват нови фирми, тоест при по-високата цена броя на фирмите се увеличава и за това се увеличава предлаганото количество на този пазар. Това означава, че функията на предлагането е с положителен наклон.
Да обобщим, когато цената се увеличава, търсеното количество също се увеличава, което означава по-големи печалби, приходите на фирмата се увеличават и с тях, нейното производство.
-според закона за тъсенето между цената на някакъв продукт и неговото търсено количество съществува обратна и отрицателна зависимост, при равни други условия(от латински "ceteris paribus"). Когато цената на някакъв продукт например се намалява, нейното търсено количество се увеличава по две причини:
*първо при по-ниска цена потребителите са склонни и са способни да купуват този продукт в по-големи количества.
*второ, освен това при по-ниска цена на продукта на пазара се появяват нови купувачи, поради, което продажбите нарастват, когато цената на продукта пада от казаното следва, че функцията на търсенето е намаляваща функция с отрицателен наклон, тя може да бъде линейна, а може и да не бъде линейна.
И така, някои от днешните бизнесмени, са разбрали че когато например цената на даден продукт се намалява с 10% търсенето количество ще се увеличи с ПОВЕЧЕ от 10%, но при този случей, когато цената се намалява, общите приходи нарастват, това се нарича "еластично" търсене. В противен случай, когато цената на продукта и общият приход се променят еднопосочно, търсенето не е еластично.
Надявам се блога да е бил полезен, ако някой има някакви други идеи за търсенето и предлагането, нека да ги сподели като коментар под блога, благодаря за отделеното време, приятна вечер.



Гласувай:
1



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: belovgeorgi
Категория: Бизнес
Прочетен: 17718
Постинги: 5
Коментари: 6
Гласове: 2
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930